Popis jednotlivých disciplín

Beh

Preteky začínajú hromadným štartom bežcov. Trasa je vedená prevažne poľnými a lesnými chodníčkami s miernym kontinuálnym stúpaním s prevýšením 380 metrov, dĺžka trasy je 13,5 km, cieľom bežca je dobehnúť po vyznačenej trase za čo najkratší čas.

Začiatok: areál vodného slalomu

Koniec: chata Lúčky

Dĺžka trate: 13,5 km

Prevýšenie: 380 m

Trasa: Areál vodného slalomu – Ploštín – Bystrina – Demänovská dolina (chodník lemujúci hlavnú cestu) – Lúčky

Povinná výbava: Botasky a obľúbené ponožky, potítko a reflexný prvok.

Výškový profil – beh

Skialp

Cieľom skialpinistu je za čo najkratší čas preniesť štafetu po dopredu určenej a vyhradenej časti zjazdovky strediska Jasná. Prevýšenie 1052 metrov, dĺžka 5,2 km.

Začiatok: Lúčky

Koniec: Chopok

Dĺžka trate: 5,2 km

Prevýšenie: 1052 m

Trasa: Lúčky (trať č. 14) – Turistická (trať č. 5) – FIS ( trať č. 11) – Konský grúň – Pretekárska III. ( trať. Č. 1B)

Povinná výbava: Pravá lyža, ľavá lyža, pásy, lyžiarky, paličky, prilbu a fajnú obtiahnutú kombinézu pre aerodynamický tvar.

Výškový profil – skialp

Freeride

Freerider začína svoju disciplínu v blízkosti konečnej stanice strediska Jasná-Chopok. Podľa aktuálnych podmienok sa spustí jedným zo žľabov Lukovej doliny musí preniesť štafetu naspäť na Lúčky. Polovica jeho trasy je mimo zjazdovkového terénu, záver trasy vedie po zjazdovke Turistická naspäť na počiatočnú stanicu Lúčky.

Začiatok: Chopok

Koniec: Lúčky (údolná stanica lanovky)

Dĺžka trate: 5,2 km

Prevýšenie: 1052 m

Povinná výbava: Freeridové lyže alebo snowboard, paličky a lyžiarky, prilba a lavínová výbava (vyhľadávač, sonda, lopata). Odporúčame okuliare a farebné oblečenie, ktoré dobre vyznieva na fotkách v žľabe.

Výškový profil – freeride

Bike

Disciplína bike začína na Lúčkach, po predávke štafety od freeridera. Zbehne z areálu Lúčky na hlavnú cestu, kde sa výživným výšľapom dostane ku nástupnej stanice lanovky Biela púť, kde po cca 300 metroch odbočí súťažiaci prudkou zákrutou na lesný chodník, prehupne cez potok a lesom bude pokračovať zväčša miernym klesaním. Na konci lesného chodníka bikera privíta najväčší klesák na trase, cca 50 m. Po absolvovaní padáčiku sa napojí na lesnú cestu, na ktorej sa nachádza aj modrý turistický chodník a touto cestou pôjde súťažiaci klesaním cca 3 km, obíde zľava hotel Repiská, napojí sa asfaltovú cestu, ktorá ho dovedie na hlavnú cestu. Biker zabočí doľava a po ceste sa presunie až za záchytné parkovisko za obcou Demänovská Dolina. Tam ho čaká odbočka doprava a strmým technickým výšľapom sa dostane na lúky nad obcou Ploštín.

Lúky prejde rýchlosťou vetra a po padáčiku smerom do obce Ploštín zabočí strmo doprava a vchádza do lesa, kde bude na bikera čakať mierne, ale zdlhavé stúpanie. V lese bude jedno odbočenie doprava a následne klesanie do doliny obce Iľanovo. Pred obcou odbočí doprava, asfaltovou cestou prejde cca 300 m a následne sa stočí doľava, kde sa biker ocitne v lese a stúpaním vybehne na lúky nad obcou Závažná Poruba. Miernym, ale zato rýchlym klesaním sa súťažiaci ocitne na križovatke, kde sa poberie smerom doprava. Obíde kopček oddeľujúci Závažnú Porubu a stredisko Ski Opalisko zľava. Po napojení a prejdení  na asfaltovú cestu smerom do obce Poruba, biker odbočí doľava na poľnú cestu, ktorá ho navedie až na lúky medzi Porubou a Iľanovom.

Po prejdení trasy sa napojí na asfaltovú cestu za obcou Iľanovo, ktorú biker už videl predtým. Na križovatke ciest odbočí doprava a v strede obce následne doprava, kde sa asfaltovou cestou dostane až do obce Ploštín. V obci odbočí doprava a miernym klesaním sa po 2,4 km ocitne v areáli vodných športov, kde biker odovzdá štafetu kajakárovi. Tu jeho disciplína končí.

Začiatok: Lúčky

Koniec: Areál vodného slalomu

Dĺžka trate: 24 km

Prevýšenie: 360 m

Trasa: Lúčky – odbočka na hotel Ostredok – dolinou k hotelu Repiská – štátna cesta Demänovská dolina – odbočka na hotel Bystrina – obec Ploštín- obec Iľanovo – obec Závažná Poruba – obec Ploštín – areál vodného slalomu

Povinná výbava: Odporúčame bicykel, kto sa nechce po ceste roztriasť a rýchlosťou pomôcť tímu, vezmite si odpružený. Ak si chceš po ceste zajódlovať, dáš to aj na mestskom biku. Povinná je prilba a reflexný prvok.

Výškový profil – bike

Kajak

Preteky v podobe kajak – crossu sa budú začínať krátkym šprintom k tichej vode, kde kajakár nastúpi a trošku sa rozohreje pádlovaním. Trasa následne pokračuje divokou vodou až do cieľa. Úlohou pretekára je získať čo najmenej trestných sekúnd a dosiahnuť čo najlepší čas.

Začiatok: Začiatok cesty k štartovaciemu bazénu

Koniec: Spodný úsek ľavej strany trate – „Váh“

Dĺžka trate: 1,25 km

Pravidlá trate:  Trať bude pozostávať z protiprúdnych (červených) a povodných (zelených) bránok. Červené bránky sa prechádzajú proti smeru prúdu a zelené po smere prúdu. Bránky treba prejsť v poradí, ako budú označené. Za každý dotyk bránky dostane tím penalizáciu 30 sekúnd. Za minutie alebo prejdenie bránky v inom poradí dostáva tím penalizáciu 2 minúty. Okrem bránok bude na brehu kanálu logo Liptov Ride, ktorého sa musia pretekári dotknúť. Za nedotknutie loga Liptov Ride tím dostane penalizáciu 5 minút.

V hornej časti trate sa nachádza bójka okolo ktorej je potrebné sa otočiť. Za neotočenie okolo bojky sa automaticky dostáva penalizácia 20 minút. V prípade, že sa kajakár prevráti a vypláva, jeho tím dostáva taktiež penalizáciu 20 minút. Stále však musí prejsť cieľom, či už dopláva alebo behom po brehu.

Povinná výbava: Plastový kajak (povolené sú “creekovky”, “playboaty”, “river runy”, “rodeovky”. Plastová slalomka je zakázaná), pádlo, prilba, vesta a špricka. Doporučujeme taktiež neoprénové oblečenie z dôvodu výkyvov počasia.